تبلیغات
نوشته های جالب - پیشگیری از آسیب ناشی از دویدن
تاریخ : جمعه 2 اردیبهشت 1390 | 10:16 ب.ظ | نویسنده : مائده امین پور

با اینکه دویدن شیوه‌ای عالی برای فعال باقی ماندن است، اما در صورت عدم رعایت احتیاطات لازم،ممکن است به آسیب‌هایی به استخوان‌ها و مفاصل هم بینجامد.

برای پیشگیر ی از آسیب‌های ناشی از فشار بیش از حد بر روی مفاصل در هنگام دویدن این نکات را رعایت کنید:

·    هرگز مسافت دویدن خود را هر هفته بیش از  10 درصد افزایش ندهید.

·    روی زمین هموار و صاف بدوید.

·    اگر احساس درد می‌کنید، دویدن را متوقف کنید و روی ناحیه دردناک کیسه یخ بگذارید. تا زمانی که درد فروکش نکرده است،دویدن را دوباره شروع نکنید.

·    اگر یک روز در  مسافتی طولانی با شدت زیاد دویدید، روز بعد در مسافتی کوتاه‌تر و به آرامی بدوید.

·    بعد از هر 800 کیلومتر دویدن کفش‌های دویدن‌تان را عوض کنید- تا کفش حداکثر توانایی جذب ضربه را حفظ کند.